Yes teacher!

subuh-subuh mak gua dah kejut pergi sekolah.mandi punya mandi,guna sarung baju hijau sama seluar sukan.Oh!sekolah gua ada hari sukan.mak gua tapaukan roti dalam bekas untuk gua. tetapi gua lebih gemar makan kat kedai.

tunggu punya tunggu..bas gua pon sampai.

sampai je kat sekolah,gua tengok budak budak lain tengah aktif lari lari. gua alah sikit dengan sukan berpeluh ni.tak mencabar bagi gua.

sukan yang gua gemar masa tu adalah lastik sarang tebuan,rembat mangga orang,main barang barang elektronik.oh!lagi satu gua suka curi talian telefon awam.mencabar kan?

sedang gua melepak melepak bawah pokok...

datang cikgu cina gebu bertanya gua."eh,are you join this team?"ada satu pasukan sedang beratur depan gua tu.

dengan pemahaman soalan yang hanya 0.03% itu gua dengan yakin menjawab, yes teacher!
tanpa berlengah cikgu cina gebu itu terus berkata"so,why are you still here.go to them." dan gua dengan yakin menjawab,yes teacher!untuk kali kedua.

gua bersama-sama beratur..

acara yang gua masuk tu lari dalam guni.

bila acara dah start,gua dah cuak. eh! apahal team gua boleh lebih sorang ni?
baru gua sedar yang nama gua takda pon dalam senarai.team gua yang ala-ala tu menang tapi hadiah untuk gua takda.


*cikgu cina gebu bagi hadiah buku latihan tanda tutup malu gua.ceh!

0 cekam kaki: