ini kisah zaman botak cin

riuh rendah satu kelas bunyi suara budak-budak.Gua dengan gaya tersendiri melihat sekeliling.hari itu kelas gua dapat susu kotak.*hanya mampu diperolehi pada zaman sekolah rendah.Semua budak-budak dapat termasuk gua.Ada rakan gua yang tak datang hari itu. jadi susunya disimpan dalam almari di belakang kelas.Gua jeling..

Gua jeling lagi...

Gua tunggu semua budak balik.Gua dengan sahabat gua dah atur plan yang sudah diplan dibelakang buku latihan matematik.

loceng berbunyi..

Gua dengan pantas rembat satu masuk beg.rakan gua pon sama.Dua dua berjaya dengan jayanya.

esok hari..

Pengawas datang kelas gua panggil nama gua.gua dah cuak! apahal ni?
terus pengawas tu cakap guru besar nak jumpa.Pelik gua,gua bukan best student pon yang guru besar nak jumpa.

sampai je bilik guru besar,ada cikgu disiplin,cikgu susu tu.Mata gua terpandang muka cikgu susu tu.apasal cikgu susu pon ada?ke sebab susu? otak gua running macam cpu pentium 2.*masa tu pentium 2 paling power.

Tiba-tiba rakan seperjuangan susu gua pon dah ada.sah! ni mesti kes susu! mampus gua.Rakan gua dah nangis-nangis depan guru besar tu.

perlukah gua berlakon simpati juga?

no! no!

gua disoal siasat macam CSI.last-last gua mengaku gua curi susu tu.Gua ingat nak kena rotan ke,gantung sekolah ke,hantar Henry gurney ke.

Gua kena ganti susu tu yang beharga ENAM PULUH SEN. Ceh!



*gua ada baki duit sekolah lagi RM1.40. boleh makan satay ikan.

0 cekam kaki: