syaitan setan


1217

mata terbuka sebelah memandang jam di talifon mudah alih..
erhhh..
12.17 tengah hari.

aku terus bangun dan mencapai tuala yang kononnya hendak terus mandi
dan nak terus keluar beli makan tengah hari la yang memang tertulis dalam
jadual harian biasa aku.



*mamai





otak



bingung dengan apa yang nak dilakukan pada hari cuti.
seperti hari-hari cuti yang lain.
memang sebingung ini.

aku mencapai marlboro light 14 aku.
dengan tuala dililit seperti skaf yang budak-budak sekarang pakai tu.
*selalu nampak kat bukit bintang

terus ke komputer.

oh,menunggu window loading memang membosankan.
sambil menunggu dan berfikir.

"hmm,nak tapau apa ye hari ni"?

sambil memikir sambil tak sedap hati.

"apa benda yang tak buat lagi ni?"

lagi pikir lagi tak sedap hati.

"rasa nak hisab rokok tapi dahaga plak"





tangan



aku memegang kotak rokok sambil tangan kanan
menaip di papan kunci itu.

masih bingung dan memikir..

"kenapa hari ni rasa lain eh?"

"aduh..awat lain macam ni"



dengan tangan menggengam kotak rokok..
dengan tangan hampir membuka kotak rokok..















tiba-tiba......















hari ni puasa.

setan la hang ni syaitan!!

2 cekam kaki:

zuesh said...

Marlboro gua dah habis tadi. Phewww!

Anonymous said...

kau penulis indah:D kekal kan:)